Modi'in Women's Fund

Total raised:

USD $3,141

Monthly pledges:

USD $36

 

קרן נשות מודיעין הינה קרן שמטרתה להעצים אותנו, הנשים, כתורמות ולתמוך בפעילותם של אירגוני נשים בישראל ובעיקר במודיעין. מודל הקרן מבוסס על קרנות נשים דומות ברחבי העולם, במיוחד בקהילות יהודיות בארה"ב, שבהן נשים ביחד מצליחות לבנות קרן שמהווה בסיס קהילתי לפעילות והעצמת נשים בכל מיני תחומים.  המודל הזה מעצים הן את נשים התורמות והן את נשים המקבלות, ומהווה מקור כוח פנימי לעיר כולה.

נשים שתורמות מבינות שעל אף הימצאותן במצב ביניים ואפילו מתקשות בעצמן להגיע לסוף החודש, אפילו במצב כזה יש אפשרות להשפיע ולאגור כוחות, במיוחד כשעובדות ביחד כקהילה. זה מעצים נשים כלכלית ומלמדת את הנשים התורמות כיצד להשתמש בכוח הכלכלי שלהן על מנת לפעול לתיקון עולם.

וכמובן, קרן זו תעצים נשים המקבלות עזרה, בשני מישורים. במישור הראגוני, ארגוני נשים יקבלו עוד כתובת שאליה הם יכולים לפנות לקבל מענקים לפרוייקטים חשובים עבור אוכלוסיות נשים, כגון לאמהות חד-הוריות, לנשים מוכות, למרכזי סיוע לנפגעות אונס, ליולדות, חינוך לנערות, ועוד. זה מאוד חשוב היום, כשעולם הפילנתרופיה הישראלית נמצאת בתחילת דרכה. זה חלק מהתהליך של בניית תשתית פילנתרופית המיועדת לפעילות נשים, על מנת לוודא שאכן עבודת הקודש של נשות במגזר השלישי (דהיינו, עמותות ללא מטרת רווח) תקבלו את מלוא התמיכה מהנשים בקהילה.

המישור השני של מקבלות מענקים הינן נשים בודדות במודיעין שזקוקות לסיוע כלכלי על מנת לעבור תהליך או משבר אישי. לא מדובר בהשקעות לפתיחת עסק, וגם לא כסף למכולת. מדובר במענקים לנשים שרוצות לעשות שינוי בחיים על מנת לעמוד בעצמאות ובכוח על רגליהן, והן זקוקות לתמיכה כלכלית על מנת לעשות את השינויין הללו. הקרן תעבוד עם אנשי ונשי רווחה והעצמת נשים בעיר, ובשיתוף פעולה עם מוסדות להשכלה גבוהה והסבה מקצועית, על מנת לוודא שאישה שמנסה לשפר את חייה תקבל את הסיוע הכלכלי שהיא צריכה.  לעזור לנשים לעזור לעצמן.

המסר הוא שאישה במודיעין לא צריכה להרגיש לבד. הקרן היא ניסיון לבנות מערכת קהילתית-כלכלית של נשות מודיעין עבור נשות מודיעין.

למידע נוסף:
אילנה סטוקמן, elana.sztokman@gmail.com

 

 

 

 

The Modi’in Women’s Fund that is currently in formation is pooled charity by and for women. Focusing on women’s issues which are often low on the scale of Jewish communal priorities, the Modi’in Women’s Fund seeks to empower women – both the givers of funds and the recipients – and become a model of women coming together and using whatever resources they have in order to make a real impact on the lives of women in Israel.

The Modi’in Women’s Fund aims to reach 100 members, in which each member pays 120 NIS a month for a period of one year. These membership dues, along with several fundraiser events during the year, will enable the group to make contributions of $5-10,000 dollars to several organizations, to be chosen by the members. Some of the funds will also be set aside for contributions to particular women in need, to create a community of women who support other women when they are going through a rough patch. This is what it means to be a community, especially a community of women.

Every major city in the United States has a Women's Fund, and many have Jewish Women's Fund. See the video on the side for a depiction of the Jewish Women's Fund of New York, a wonderful example of what a Women's Fund is capable of achieving. This is what the Modi'in Women's Fund seeks to become.

 

For more information, contact Elana at elana.sztokman@gmail.com